Burkhard Leimbrock

Biography

Burkhard Leimbrock can look back on nearly 20 years of management experience in the marketing and sales area of digital media. Prior to Twitch, Leimbrock worked as general manager for Germany and Austria at the digital agency ReachLocal. Prior to that, he led marketing and sales teams at Google, iconmobile (WPP), Vodafone, DoubleClick, Gruner + Jahr and Axel Springer.

Session at NextM
(This will be in German language)

‘The Explosive Growth through ESports & Gaming’

Live Streaming has come to stay. 77% of German Internet users aged 14 and over watch films, TV programs or other videos as streams on the Internet. Gaming and eSports have long since arrived in the middle of society. German Chancellor Angela Merkel opened Gamescom 2017 talking about the sales of computer games and the necessary equipment that have outstripped other industries in the entertainment sector. But what significance does this have for brands? How has the platform Twitch stolen hours of the day from millennial males to consume content on? Come join Twitch as they bring your through the journey of livestreaming inception.

‘Gigantisches Wachstum durch eSports & Gaming’

Live-Streaming ist gekommen, um zu bleiben. 77% der deutschen Internetnutzer ab 14 Jahren schauen sich Filme, Fernsehprogramme oder andere Videos als Streams im Internet an. Gaming und eSports sind längst mitten in der Gesellschaft angekommen. Bundeskanzlerin Angela Merkel eröffnete die Gamescom 2017 und sprach über den Verkauf von Computerspielen und die notwendige Ausrüstung, die andere Branchen der Unterhaltungsindustrie längst überholt haben. Aber was genau bedeutet das für Marken und wie können diese auf Twitch richtig werben?

Über Twitch

Twitch wurde im Juni 2011 gegründet und ist der führende soziale Service für Live-Video. Jeden Tag versammeln sich über 15 Millionen aktive User, um sich die Kanäle der mehr als 2 Mio. Creator anzuschauen und über gemeinsame Interessen zu reden und zu chatten. Der Videoservice von Twitch ist die Basis für die Live- und On-Demand-Verbreitung von ganz unterschiedlichen Inhalten, darunter Videospiele, Creative-Art, Vlogging (IRL) und vieles mehr. Twitch veranstaltet auch die TwitchCon, die jährlich stattfindende Community-Messe. Täglich neue Informationen zu Twitch gibt auf dem Twitch Blog und auf Twitter (@Twitch).

Credit „Twitch / Raimar von Wienskowski“